Metro má význam pri prekonávaní väčších vzdialeností s väčšou prepravnou kapacitou v zastavenej oblasti, kedy odbremení pozemné kombinácie.
Má význam na prepojenie od Petržalky Juh, s pozemným pripojením okrajových častí, popod Dunaj cez centrum do okrajových častí tj
A -cez Karlovú Ves, Dúbravku do Devínskej Novej Vsi
B - do Rače
C - cez Podunajské Biskupice do Vrakune
sú to trasy, ktoré používa každý pracovný deň najviac ľudí (nielen Bratislavčania, ale i dochádzajúci), čo je pomaly viac než samotný počet obyvateľov Bratislavy.
---
mne osobne nechýba, do mesta(centra) a do práce chodievam prevažne pešo, veď to mám "za rohom", mizerných 40 minút chôdze.
Dopĺňam:
Bratislava ani ne je tak veľká, ako by sa zdalo , je v tvare ľadvinky 40km (z Devínskej N.V. po Pod.Biskupice) x 20km od severu po juh
V Prahe funguje metro na väčšiu vzdialenosť v rôznych druhoch podložia.
Upravil/a: Led
2Kto dal odpovedi palec? Drap, Nazdar Bazar
před 2904 dňami
|
0 Nominácie Nahlásiť |
v blave by sa asi pekne predražilo - blava je celá rozťahaná (zober si tak z dúbravky na zlaté alebo do vajnor, rače, o petržke ani nehovorím) - muselo by to byť kilákov a kilákov.
a to nehovorím o štrkovom podloží (snáď s vynimkou dúbravky, karlovky, lamača), čo je vcelku nevhodná "pôda" pre stavbu metra.
riešením by bola rychlodráha NAD zemou, vedená mimo akékoľvek komunikácie na pilótoch.
:-Q
1Kto dal odpovedi palec? Nazdar Bazar
před 2904 dňami
|
0 Nominácie Nahlásiť |
arygnoc,
metro a rychlodráha nad zemou na pilotoch a zčasti využívajúca stávajúce železničné trate boli už v "pradávnych" projektoch z polovice 70-tych rokoch.
nadzemná časť v centre nemala potrabný priestor a "podzemka" v nepreskúmanom podzemí s miestami prepadajúcou vozovkou v centre Bratislavy (napríklad sanitka pri Hlavnej pošte, ktorá sa prepadla priamo na ceste) bola neistá. V Petržalke sa mala viesť nadzemná dráha, takže metro malo viacmene spájať vtedy rozvíjajúce sa sídliská na okrajoch mesta od Devínskej Novej Vsi, cez Dubravku a Karlovú Ves do Rače a Podunajské Biskupice so svojimi satelitmi, cez Ružinov, Štrkovec do centra. K tomu sa budovali aj veľké záchytné parkoviská pre autá prichádzajúce do mesta s následnými prípojmi MHD po meste, aby sa mestské komunikácie odbremenli. To sú tie veľké plochy parkovísk na okraji mesta...
led, poznám tie projekty, som blavák (teda, od roku 1995 už nie).
len som to vysvetloval evidentnému nebratislavákovi :D.
kedysi nebolo miesto na pilóty, dnes na komerčné budovy je hm, hm.
a tie plochy akosi miznú (zasa pre komerčné využitie - napr. u kuchajdy).
na druhej strane - načo by hoci i veľkej dedine, ktorou blava nesporne je, metro bolo, však?
:-Q
viete, podľa čoho rozoznať mesto od dediny? Prečo Bratislava nie je dedina?
- v meste nechovajú a nepasú kravy a svine, nepotulujú sa po ulici husi a na vodu nepúšťajú kačice, nesmejte sa, myslím tie živočíchy.
- Na dedine máte šancu sa s hore menovanými zvieratami a vtákmi stretnúť naživo
ešte že ste to upresnili (živočíchy), lebo všetko z toho menovaného tam inak možno stretnúť.
inak pochádzam z nív (kúsok od klingerky), kde som vyrastal v rodinnom dome a snáď okrem kravy sme chovali zverinu (prasa, sliepky, husy, kačky, holuby, ... no a mňa, samozrejme).
takže s tým mestom nič moc.
mimochodom - asi pred rokom som videl na malinovského chovať sliepky.
mám blavu rád, práve preto, že to je taká veľká dedina, ktorá by si rada hrala na veľkomesto.
a niekedy je to celkom sranda.
:-Q
Led | 44 | |
Judith | 26 | |
Dr.Axl | 18 | |
quentos | 12 | |
MonaLis | 10 | |
chudst | 8 | |
pandora | 8 | |
Drap | 7 | |
lajo | 7 | |
HuRe | 6 |
Afrika |
Ázia |
Austrália |
Európa |
Južná Amerika |
Severná Amerika |
Ostatné regióny |
Iné druhy cestovania |