Zeptal/a se – 19.září 20:56
Kultúra a spoločnosť – Ďalšie témy z kultúry a spoločnosti
Ak niečo nepoznáme, to nejestvuje – návrat do filozófie stredovekej filozófie.
Čaplovič: „Učebnicu o LGBTI nepodpíšem“
Príručka o právach homosexuálov, bisexuálov, transsexuálov a
intersexuálov (LGBTI) je už pomaly ukončená. Minister hovorí o nej ako
o učebnici „Ja ako človek, ktorý uznáva tak sociálne ako aj kresťanské
hodnoty, nebudem asistovať pri podpise takejto učebnice, o ktorej sa hovorilo
v tlači. Odmietam takéto texty a pokiaľ budem na ministerstve, takúto
učebnicu nepodpíšem,“ vyhlásil Čaplovič. „V prvom rade musí ísť
o text, ktorý nebude urážlivý voči akejkoľvek skupine občanov v našom
štáte. Odmietam názorový fundamentalizmus, som za názorovú vyváženosť.
Veď predsa ide o budúcnosť našich detí a ich harmonický duševný
vývoj,“ podčiarkol. Svoj názor podľa vlastných slov povedal aj na
stredajšom stretnutí arcibiskupovi Bernardovi Boberovi, ktorý je predseda
Komisie pre katechizáciu a školstvo v rámci Konferencie biskupov
Slovenska.
Riaditeľka gymnázia v Snine Iveta Lazorová si myslí, že o tejto
problematike v školách treba hovoriť. „Je dôležité, aby sa rozvinula
diskusia aj na tieto citlivejšie témy a odborný text môže len pomôcť.
Žiaci si vďaka tomu budú môcť vytvoriť na vec vlastný neskreslený názor
a možno sa naučia viac rešpektovať inakosť ľudí,“ hovorí. Podľa nej
je dobré, aby riaditelia konzultovali začlenenie knihy do výučby aj
s učiteľmi Etickej výchovy a Náuky o spoločnosti, ktorí sa tejto
problematike venujú prednostne.
Nebudem teraz hovoriť, kto má pravdu, a kto nie. Je ale pravda, že v rámci
výchovy by mali naši starší žiaci preberať okrem zdravotnosexuálnej
výchovy aj takéto informácie. V tomto dávam za pravdu spomenutej
riaditeľke školy.
Nielen pchať náboženskú výchovu v zmysle kresťanstva napriek tomu, že
mnohí žiaci sú iného, či bez náboženského vyznania vyberte si etickú
alebo náboženskú výchovu. Opäť nevyvážené. Etická výchova by mala
byť pre všetkých povinná a náboženská len dobrovoľná.
Na jednej strane sa uprednostňuje „biblia“, na druhej strane informácia o
„4%“ sa nesmie dostať do uší našich detí.
Otázky:
1 – Myslíte, že ak problém zamlčíme, prestane jestvovať?
Alebo len my ho nebudeme poznať, keď sa s ním ako Nevedko stretneme?
2 – Takéto utajovanie faktov nie je len tento prípad, zamlčuje sa aj veľa
na hodinách dejepisu, akoby minulosť (neschválená ministerstvom)
nejestvovala.
Naozaj nejestvuje naša minulosť, napriek tomu, že sme ju prežili, len preto,
že na školách ju zamlčujú, prípadne skresľujú? (Stačí si pozrieť
učebnice našich detí a načrieť do vlastných spomienok z tej doby.)
Zeptal/a se – 19.září 20:58
Kultúra a spoločnosť – Ďalšie témy z kultúry a spoločnosti
Ak niečo nepoznáme, to nejestvuje – návrat do filozófie stredovekej filozófie.
Čaplovič: „Učebnicu o LGBTI nepodpíšem“
Príručka o právach homosexuálov, bisexuálov, transsexuálov a
intersexuálov (LGBTI) je už pomaly ukončená. Minister hovorí o nej ako
o učebnici „Ja ako človek, ktorý uznáva tak sociálne ako aj kresťanské
hodnoty, nebudem asistovať pri podpise takejto učebnice, o ktorej sa hovorilo
v tlači. Odmietam takéto texty a pokiaľ budem na ministerstve, takúto
učebnicu nepodpíšem,“ vyhlásil Čaplovič. „V prvom rade musí ísť
o text, ktorý nebude urážlivý voči akejkoľvek skupine občanov v našom
štáte. Odmietam názorový fundamentalizmus, som za názorovú vyváženosť.
Veď predsa ide o budúcnosť našich detí a ich harmonický duševný
vývoj,“ podčiarkol. Svoj názor podľa vlastných slov povedal aj na
stredajšom stretnutí arcibiskupovi Bernardovi Boberovi, ktorý je predseda
Komisie pre katechizáciu a školstvo v rámci Konferencie biskupov
Slovenska.
Riaditeľka gymnázia v Snine Iveta Lazorová si myslí, že o tejto
problematike v školách treba hovoriť. „Je dôležité, aby sa rozvinula
diskusia aj na tieto citlivejšie témy a odborný text môže len pomôcť.
Žiaci si vďaka tomu budú môcť vytvoriť na vec vlastný neskreslený názor
a možno sa naučia viac rešpektovať inakosť ľudí,“ hovorí. Podľa nej
je dobré, aby riaditelia konzultovali začlenenie knihy do výučby aj
s učiteľmi Etickej výchovy a Náuky o spoločnosti, ktorí sa tejto
problematike venujú prednostne.
Nebudem teraz hovoriť, kto má pravdu, a kto nie. Je ale pravda, že v rámci
výchovy by mali naši starší žiaci preberať okrem zdravotnosexuálnej
výchovy aj takéto informácie. V tomto dávam za pravdu spomenutej
riaditeľke školy.
Nielen pchať náboženskú výchovu v zmysle kresťanstva napriek tomu, že
mnohí žiaci sú iného, či bez náboženského vyznania vyberte si etickú
alebo náboženskú výchovu. Opäť nevyvážené. Etická výchova by mala
byť pre všetkých povinná a náboženská len dobrovoľná.
Na jednej strane sa uprednostňuje „biblia“, na druhej strane informácia o
„4%“ sa nesmie dostať do uší našich detí.
Otázky:
1 – Myslíte, že ak problém zamlčíme, prestane jestvovať?
Alebo len my ho nebudeme poznať, keď sa s ním ako Nevedko stretneme?
2 – Takéto utajovanie faktov nie je len tento prípad, zamlčuje sa aj veľa
na hodinách dejepisu, akoby minulosť (neschválená ministerstvom)
nejestvovala.
Naozaj nejestvuje naša minulosť, napriek tomu, že sme ju prežili, len preto,
že na školách ju zamlčujú, prípadne skresľujú? (Stačí si pozrieť
učebnice našich detí a načrieť do vlastných spomienok z tej doby.)
Dopĺňam:
http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/289608-da-ministerstvo-zelenu-knihe-o-inakosti/
http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/293558-caplovic-ucebnicu-o-lgbti-nepodpisem/