Historie úprav

Avatar užívateľa

Odpověděl/a – 19.březen 18:14

Možno o ňom neviete, že Jozef Króner hral, spieval a tancoval aj v muzikále.
Postava mliekara Tojvie vo Fidlikantovi (Šumař) na streche v jeho podaní, podľa môjho názoru s jeho precítením a ľudským chybovaním sa mi páčila viac než umelécké, ale viac technické spracovanie v podaní Anthony Quinna v americkom filmovom muzikále. Je veľká škoda, že tento divadelný muzikál z konca 60-tych a začiatku 70-tych rokov ostáva zavretý v archíve Divadelného ústavu, alebo STV.
Vidieť na vlastné oči a precítiť bôľ i radosť v očiach herca, ktorý nemôže zastaviť a opakovať výstup, ale postavu prežíva, akoby vás vťahovalo do deja, dotýkať sa jednotlivých postáv, vnímať hudbu nielen ušami, ale celým telom, je niečo iné, než sedieť v kresle a sledovať gracióznu prácu nielen hercov, ale aj réžie a kamery, vnárať sa do deja, ale napriek tomu pociťujete akýsi odstup od plátna, obrazovky.

Avatar užívateľa

Odpověděl/a – 19.březen 18:26

Možno o ňom neviete, že Jozef Kroner hral, spieval a tancoval aj v muzikále.
Postava mliekara Tojvie vo Fidlikantovi (Šumař) na streche v jeho podaní, podľa môjho názoru s jeho precítením a ľudským chybovaním sa mi páčila viac než umelécké, ale viac technické spracovanie v podaní Anthony Quinna v americkom filmovom muzikále. Je veľká škoda, že tento divadelný muzikál z roku 1968 do začiatku 70-tych rokov ostáva zavretý v archíve Divadelného ústavu, alebo STV.
Vidieť na vlastné oči a precítiť bôľ i radosť v očiach herca, ktorý nemôže zastaviť a opakovať výstup, ale postavu prežíva, akoby vás vťahovalo do deja, dotýkať sa jednotlivých postáv, vnímať hudbu nielen ušami, ale celým telom, je niečo iné, než sedieť v kresle a sledovať gracióznu prácu nielen hercov, ale aj réžie a kamery, vnárať sa do deja, ale napriek tomu pociťujete akýsi odstup od plátna, obrazovky.
Dodnes spomínam na moje spoznanie v zákulisí divadla Jozefa Kronera ako človeka, nielen ako herca pri skúšaní Tarelkinovej smrti (1966) v DPOH (SND)