LEBO JEDEN MECHANIK VRAVI ABY SOM SA VRATIL NA POVODNY,DRUHY VRAVI ABY SOM NECHAL TEN AKY JE Už TAM,PROSIM PORADTE
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4697 dňami |
Sledovať
Nahlásiť
|
Prepáč, bohužiaľ v tomto prípade ti neviem poradiť.
0
před 4696 dňami
|
0 Nominácie Nahlásiť |
Ahoj,
našla som diskusiu, možno ty to pomôže:
Moje zkusenost je, ze vetsina lidi se snazi dodrzet alspon viskozitu, ti
znalejsi i normu vyrobce. Trosku slusny servis vas na to upozorni (a nenalije
vam do foca napr. 5W-40 apod..) Pokud je motor v poradku tak bych zadne
experimenty typu 10W-60 nebo neznamych znacek nezkousel. Pokud ale jde do
kytek – zere olej, nejeto pres 300 tis. km, kouri jak tovarna, tak bud
udelat GO nebo klidne pouzivat co nejlevnejsi olej (10W-40) a cekat az se motor
odporouci.
Zdroj: http://www.ford-team-st.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=2582&st=0&sk=t&sd=a&start=1050
0
před 4696 dňami
|
0 Nominácie Nahlásiť |
Pokiaľ máš motor v poriadku a výmena oleja bola pravidelná, pokojne tam
daj 5w-40. Je to lepší olej ako 10w-40.Problém by nastal, keby si tam mal
15w-40.Tento je minerálny a ukladá karbón. Takže po prechode na plne
syntetický 5w-40 (obsahuje rozpúšťadlá)by ti uvoľnil usadeniny, ktoré by
mohli upchať mazací kanál v bloku a motor by sa zadrel.
Záleží to na viacerých faktoroch, ale možné to je.
10w-40 je polo syntetický olej a pri prechode na 5w-40 by to malo byť
v pohode.
Výber oleja fakt závisí od stavu motora. Ked je v dobrom stave tak je treba
dať 5w-40 ktorý má lepšie mazacie schopnosti, znižuje spotrebu
(mechanické straty)a v zime sa lepšie a skôr rozleje po motore.Hlavne je
vhodný pre viac ventilové motory s hydroštelmi.
Pokial je motor vybehaný, tak je lepšou voľbou 10w až 15w pretože sú
hustšie a lepšie vyplnia vzniknuté vôle. Ale v zime sú tuhé hlavne
15w40.Takže motor môže za studena dosť klepať.
Pokiaľ si tam mal 5w40 tak ho tam daj znova.
0
před 4684 dňami
|
0 Nominácie Nahlásiť |
U otázky neprebehla diskusia.
Nový příspěvek